niedziela, 29 maja 2016

Czytelnicze nawyki TAG


Czytelnicze nawyki TAG - brzmi ciekawie, prawda? Dziś, dzięki mojej imienniczce, Weronice, poznacie kilka moich czytelniczych zwyczajów :) 
Przy okazji zapraszam do Weroniki tutaj - polecam! Ma świetne recenzje :) 



1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Kocham swoje łóżko, serio. Jest mega wygodne, a cztery poduszki i kocyk tak przyciągają, że bardzo często mamy romans. Ja, łóżko, poduszki, koc i ... KSIĄŻKA! ;) 


2. Czy podczas czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru?
To zależy od sytuacji. Jeśli mam zakładkę pod ręką to z niej korzystam. Jednak czasami wykorzystuję to, co mam pod ręką - karteczkę samoprzylepną, jakąś ulotkę. 


3. Czy możesz po prostu skończyć książkę?
Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?
Czasami kończę książkę tak po prostu. Zamykam, bo jestem zmęczona, mam inne obowiązki. Cokolwiek. Ale są sytuacje, że po prostu nie mogę się oderwać i już! Spędzam z daną książką cały dzień a nawet noc. To wszystko zależy od książki, nastroju, pogody, sytuacji.. 


4. Czy pijesz albo jesz podczas czytania?
Nigdy! Albo czytam, albo jem czy piję. 


5. Jesteś wielozadaniowa? Słuchasz muzyki albo oglądasz telewizor podczas czytania?
Nie potrafię skupić się na czytaniu jeśli w tle gra telewizor. Muzyka z radio czy telefonu jakoś specjalnie nie przeszkadza mi w czytaniu. Czasami nawet współgra z daną lekturą. 


6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?
Zazwyczaj czytam jedną książkę. Na kilku nie potrafię się skupić. 


7.Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek?
Gdziekolwiek. W autobusie, w domu, na podwórku, w szkole, u lekarza... Czytam wszędzie! :) 


8. Czytasz na głos, czy w myślach?
Czytam w myślach. Nie lubię czytać na głos, jakoś się krępuję.. 


9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Lubię zaglądać na ostatnią stronę i zerkać jakie będzie zakończenie,
jednak nie pomijam fragmentów książki :) 


10. Czy zginasz grzbiety książek?
Staram się tego nie robić, ale czasami są takie sytuacje, gdy jest mi po prostu niewygodnie. 


11. Zaznaczasz swoje ulubione fragmenty? Jak?
Zaznaczam, oczywiście! Czasami są to kolorowe karteczki, innym razem robię zdjęcie danego fragmentu, albo podkreślam, jeśli książka należy do mnie. 

4 komentarze:

  1. Zakładek mam tysiące, ale i tak zawsze zaznaczam książki jakimi świstkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ja również nie potrafię czytać kilku książek jednocześnie. Co do zakładek: nie mam ich zbyt wiele, ale ostatni zaczynam to nadrabiać :D
    Pozdrawiam i zostaję na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojeeej, jak mi miło! ktoś tutaj jeszcze zagląda! :) zaniedbałam przez pracę i inne domowe obowiązki bloga i jestem w ogromnym szoku, po tym, jak zobaczyłam komentarz :) dziękuję bardzo! :)
      zakładki są świetne! szkoda tylko, że ostatnio je często gubię ;)
      zapraszam częściej, obiecuję, że niedługo będzie mnie tutaj więcej, pozdrawiam! :*

      Usuń