poniedziałek, 22 lutego 2016

cytatowo #2





Hej hej! Czy pogoda u Was za oknem też taka szara i ponura?
Błagam, tylko nie mówcie mi, że u Was świeci słońce!
Zostawiam Was z kilkoma świetnymi fragmentami książki
Jeszcze się spotkamy Iwony Sobolewskiej!
Miłego dnia, kochani! :3


Marzymy o tym, czego nie mamy...


Póki co, to jest silniejsze ode mnie. Zresztą sam dobrze wiesz.
W końcu to nie pierwszy raz. Przejdzie mi, prawda?
A Ty pomożesz mi się pozbierać. Ach, moja samolubność nie zna granic...


W listach jest jednak coś szczególnego. Piszemy ich po kilka dziennie
i na koniec tygodnia wysyłamy.
Czasem po prostu nie wyrabiam, żeby na wszystkie odpisać.


Codziennie inne myśli, inne słowa, inne rozczarowania.


Ciągle w każdym z nas jest coś z marzyciela widzącego idealny świat,
który najpierw po prostu trzeba zrozumieć,a dopiero potem skrytykować.


Człowiek jest stworzony dla drugiego człowieka, nie dla własnej korzyści.


Jesteś, a mimo wszystko Cię nie ma.


Każdy ma marzenia. Każdy oddaje się im bezgranicznie, licząc na to,
że któregoś dnia choć część z nich się spełni. Ale ja mam tylko jedno.
Chcę zawsze mieć wokół siebie ludzi, dla których będę coś warta,
którym będę potrzebna.
Nic nie zastąpi drugiej osoby, do której możesz się odezwać,
z którą się śmiejesz i płaczesz.
Możesz wyglądać jak gwiazda filmowa, nosić ciuchy marki Gucci,
używać kosmetyków
od Chanel, a i tak czuć rozdzierającą pustkę,
kiedy wieczorem zgasną światła reflektorów.
Pewnego dnia usłyszałam, że człowiek ma w życiu jedyną niepowtarzalną szansę.


Nie ma idealnych ludzi, ale są tacy, którzy wciąż chociaż się starają.


Podobno z czasem ludzie się zmieniają, dorastają, ale czy u niego to kiedykolwiek nastąpi?
To raczej skomplikowane i trudne do jednoznacznego zdefiniowania.


Im dalej, tym trudniej.


To, co wielkie, jest tylko wytworem mojej ograniczonej wyobraźni.


Ale przecież muszą być osoby, które zawsze będą trzymały się w cieniu.
Świat nie składa się z samych tylko wybitnych postaci.


Zastanów się, o czym marzysz,
bo jeśli się spełni, nie będzie odwrotu.


W dwudziestym pierwszym wieku nie wiesz,
czy rozmówca wyraża aprobatę, czy może już ironię.


Trzeba umieć kochać, by mówić o miłości.


Tak pragnął mieć kolejne trofeum, że nie obchodziły go niczyje uczucia.
Tym zranił mnie najbardziej.


W świecie pełnym ludzi i tak jestem sama z problemami,
bo ich nikt za mnie nie rozwiąże.


4 komentarze:

  1. Mam manię zapisywania cytatów, które w jakiś sposób mnie poruszyły, więc bardzo mi się podoba ten post. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, jak ja! Mam specjalny zeszyt i zapisuję tam wszystko to, co spodobało mi się szalenie :)
      Dziękuję bardzo! :3

      Usuń
  2. Cudowne cytaty! Niektóre znam, a pozostałe trafią do mojej skarbnicy cytatów. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, zapraszam do siebie częściej! :)

      Usuń